środa, 25 stycznia 2012

Genesis

Marka SMAK GOTHICU narodziła się w 2009 roku podczas rozmowy i smakowania naszych ciastek. Szukałem nazwy na nasze łakocie . Wprawdzie kawałki czekolady nie bardzo wpisują się w Gotycka tradycje kulinarną, ale napis GOTHIC jestem przekonany, że niesie ze sobą tradycję kulinarną od średniowiecza do współczesności. Zamek w Malborku był siedzibą nie tylko Wielkich Mistrzów, ale także rezydencją królów Polskich po 1450 roku. Udany debiut książek kucharskich KUCHNIA WIELKICH MISTRZÓW i KUCHNIA KRÓLÓW POLSKICH NA ZAMKU W MALBORKU utwierdziła nas tylko w przekonaniu, że SMAK GOTHICU jest marką samą w sobie, która ma ogromne szanse na zaistnienie na rynku produktów PREMIUM. W związku z tym poprosiłem Mariusza Stawarskiego żeby zaprojektował dla mnie opakowanie na ciastka kruche z czekoladą. Miały być cukierki Wielkiego Mistrza, ale próby odtworzenia receptury były niesatysfakcjonujące, więc wpadłem na pomysł z ciastkami maślanymi z czekoladą w pięknym opakowaniu . Cukierki będą nieco później.
Nazwa jest przetłumaczona na cztery języki: polski, angielski, francuski i niemiecki. Marka umieszona na tle chorągiewki w kolorze cegły.
Opowieść o zamku i z zamkiem w tle na pięknym pudełku szybko stała się hitem w naszej restauracji na Zamku w Malborku. Ciastka dostały prestiżową nagrodę DZIEDZICTWO KULINARNE POMORSKIE i stały się rozpoznawalne na Pomorzu i w MALBORKU. Goście z Polski i zagranicy kupowali pudełka z ciastkami (5 szt. w opakowaniu) na prezenty i jako smaczną pamiątkę z Malborka. Ciastka są naprawdę smaczne - kawałki czekolady, maślany smak. To świetny dodatek do kawy lub mleka przy śniadaniu. Ciągle kolebała mi się w głowie idea metalowej puszki na ciastka lub cukierki z tym samym przewodnim rysunkiem i nazwą SMAK GOTHICU. Trudno było mi znaleźć dostawcę, który przywiezie 100 puszek, a kontenera z Chin jeszcze nie potrzebuję. Ale udało się! W tym roku (2011) znalazłem firmę we Wrocławiu, która sprzedaje małe ilości puszek metalowych . Na razie rozmawiamy o puszkach i pudełeczkach na cukierki. Dobrą wiadomością jest to, że namalują na wieczku pudełeczka na cukierki rysunek MS.
Krysia Jarosławska na Facebooku podesłała mi receptury na cukierki anyżowe wg. średniowiecznej szkoły robienia cukierków. Bardziej medykamentów, bo tym zajmowali się aptekarze a nie kucharze. Idąc ciągle za marzeniami znalazłem małą manufakturę, która być może zacznie dla nas robić cukierki anyżowe wg. starej średniowiecznej receptury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz